‘De spelers van het Nederlands elftal dragen komende vrijdag het shirt van hun eerste amateurclub op de training in Zeist’. Sjoerd Mossou schrijft hierover in zijn column van vandaag, 8 juni.
Sjoerd sluit zijn column af met de zin: ‘Het Nederlandse amateurvoetbal is cultureel erfgoed, UNESCO-waardig’. zie zijn column hieronder

In oktober 2017 deed ik met succes het verzoek de sportvereniging aan te merken als immaterieel erfgoed. Wat voor de voetbalverenigingen geldt, geldt ook voor het verenigingsleven van alle sportverenigingen in Nederland: Het sociale fundament dat gevormd wordt door 1 miljoen vrijwilligers!